- Λεπτομέρειες
Νέα συντονιστική επιτροπή νεολαίας εξελέγη στην Ομοσπονδία Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη, μετά την γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016, στην έδρα της ΟΣΕΠΕ στην πόλη της Φραγκφούρτης και συγκεκριμένα στους χώρους της Ελληνικής Κοινότητας.
Περισσότερα: Νέα συντονιστική επιτροπή νεολαίας στην Ομοσπονδία Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
Πρωτοβουλία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ανέλαβε ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης, επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας.
- Λεπτομέρειες
Ο Ιωάννης Αβραμίδης, ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της ελληνικής διασποράς, απεβίωσε στην Αυστρία σε ηλικία 93 ετών. Έργα του υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη και την Γλυπτοθήκη στο Γουδί.
Περισσότερα: Πέθανε ο ποντιακής καταγωγής σπουδαίος γλύπτης της διασποράς Ιωάννης Αβραμίδης
- Λεπτομέρειες
Το αρχαιότερο χριστιανικό μοναστήρι στο Ιράκ ισοπέδωσαν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους. Φωτογραφίες μέσω δορυφόρου που έδωσε στη δημοσιότητα το Associated Press δείχνουν το μοναστήρι που βρισκόταν σε λόφο κοντά στη Μοσούλη εδώ και 1.400 χρόνια να έχει γίνει συντρίμμια. Αναλυτές εκτιμούν ότι το μοναστήρι καταστράφηκε στα τέλη του 2014, λίγο μετά την κατάληψη της πόλης από τους τζιχαντιστές.
Περισσότερα: Το αρχαιότερο μοναστήρι του Ιράκ ισοπέδωσαν τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτος
- Λεπτομέρειες
Ξημερώματα τ’ Γιαννιού για τη Θεσσαλονίκη, βράδυ των Φώτων για τις πέραν του Ατλαντικού ακτές και το Τορόντο, έγινε το πρώτο μάθημα ποντιακής διαλέκτου διαδικτυακά. ’Κ’ εξέβανε μαναχόν οι μωμοέρ’ τα Φώτα τ’ Αγιαννί’. Εξέβεν και τ’ εμέτερον η λαλία κ’ εκατέσκισεν τον Ατλαντικόν κ’ ιλιάεψεν τοι ξενιταρίων εμουν τα ωτία.
Ο δάσκαλος και επιμελητής της «Ποντιακής Εστίας» Στάθης Ταξίδης στις έξι το πρωί, έντεκα για το Τορόντο, συνδέθηκε διαδικτυακά με δεκαπέντε μαθητές στο Τορόντο, στέλνοντας τη ζεστή ποντιακή λαλιά, την αγαπημένη γλώσσα των προγόνων μας, στον παγωμένο Καναδά. Οι όποιες τεχνικές δυσκολίες ξεπεράστηκαν μετά από επίμοχθη τρίμηνη προετοιμασία χάρη στις επίμονες προσπάθειες του προγραμματιστή ηλεκτρονικών υπολογιστών Χρήστου Πασχαλίδη και στις άοκνες προσπάθειες που κατέβαλαν η Γιώτα Αμμανατίδου από το Τορόντο και ο Στάθης Ταξίδης από τη Θεσσαλονίκη.
Το πρωτοποριακό αυτό μάθημα θα πραγματοποιείται πιλοτικά κάθε Σάββατο ξημέρωμα για τη Θεσσαλονίκη, Παρασκευή βράδυ για το Τορόντο. Αφού σταθμιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες του – πάντως στο πρώτο μάθημα όλα κύλησαν ομαλά – από τον Σεπτέμβρη του 2016 θα μπορεί να πραγματοποιείται όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Υπάρχει ακόμα πρόβλεψη από τη συγκεκριμένη διαδικτυακή πλατφόρμα για μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής και Νέας Ελληνικής Γλώσσας, μαθήματα Ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού.
Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε όταν το περασμένο καλοκαίρι στο «Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων στην Παναγία Σουμελά» συναντήθηκαν δυο παλιοί γνώριμοι, η Γιώτα Αμμανατίδου που ζει πλέον στο Τορόντο και είναι γενική γραμματέας του σωματείου «Παναγία Σουμελά» της πόλης και ο Στάθης Ταξίδης, δάσκαλος πιστοποιημένος από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτής της Ποντιακής Διαλέκτου (πρώτος κατά σειρά επιτυχίας στις σχετικές εξετάσεις), πιστοποιημένος στην εκπαίδευση ενηλίκων αλλά και στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας στην Εκπαίδευση (Β΄Εππίπεδο). Στο γόνιμο διάλογο που είχαν γεννήθηκε η ιδέα της πραγματοποίησης των διαδικτυακών μαθημάτων. Με ταχείς ρυθμούς στην καναδική πόλη στήθηκε μια εκπαιδευτική δομή – με την υποστήριξη του σωματείου «Παναγία Σουμελά» Τορόντο και τη συμπαράσταση του σωματείου «Παναγία Σουμελά» Θεσσαλονίκης, ενώ από τεχνικής πλευράς το βάρος του στησίματος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανέλαβε και έφερε σε πέρας ο Χρήστος Πασχαλίδης. Να σημειωθεί πως χρησιμοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης moodle, την οποία χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Στην πλατφόρμα αυτή μπορεί ο κάθε εκπαιδευόμενος να βρίσκεται στο σπίτι του, μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή του, να ακούει και να βλέπει τον εκπαιδευτή, να συνομιλεί μαζί του, να εκφράζει τις σκέψεις και τις απορίες του, γραπτά και προφορικά. Ο εκπαιδευτής, εκτός των άλλων, έχει και αυτός τη δυνατότητα να βλέπει και να ακούει τους μαθητές του, να χρησιμοποιεί πίνακα, να αναρτά κείμενα λόγου, εικόνες, αρχεία ήχου, βίντεο, ασκήσεις. Το όλο μάθημα «άμα τη ενάρξει» του μαγνητοσκοπείται από τον εκπαιδευτή και δεκαπέντε λεπτά μετά τη λήξη του αναρτάται αυτόματα στον ιστότοπο, δίνοντας τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο οποιαδήποτε ώρα θελήσει να το ξαναπαρακολουθήσει.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη διεύθυνση http://pon-edu.com/?lang=el
Σελίδα 202 από 220