Εκδηλώσεις μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, διοργανώνει στην Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και τον Πειραιά, η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (ΠΟΕ), οι οποίες ξεκινούν από την Δευτέρα 13 Μαΐου και ολοκληρώνονται με τις κεντρικές συγκεντρώσεις και πορείες στην πλατεία Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα και πορείες προς το τουρκικό προξενείο και την τουρκική πρεσβεία αντίστοιχα. Οι εκδηλώσεις φέτος, είναι αφιερωμένες στα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή και κατοχή στην Κύπρο.

Η Βουλή των Ελλήνων στις 26 Απριλίου 1996, καθιέρωσε την 24η Απριλίου, ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Αρμενίων. Για τους Αρμένιους και για τους Έλληνες προσφυγικής καταγωγής, είναι η μέρα που η κυβέρνηση των Νεότουρκων έθεσε σε εφαρμογή ένα άρτια μελετημένο σχέδιο. Περίπου 1,5 εκατ. εξοντώθηκαν με πρωτοφανή βαρβαρότητα, ενώ όσοι επέζησαν, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους και να διασκορπιστούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Η συγκεκριμένη ημερομηνία επιλέχθηκε, διότι το 1915 η ηγεσία της αρμενικής κοινότητας της Κωνσταντινούπολης φυλακίστηκε και εκατοντάδες Αρμένιοι της πόλης απαγχονίστηκαν.

Η Συντονιστική Επιτροπή Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, όπως κάθε χρόνο, έχοντας ως σκοπό την Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση του κοινού για το καίριο ζήτημα της Αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θα στήσει Εκθεσιακά Ενημερωτικά Περίπτερα από τις 13 έως τις 19 Μαΐου 2024, σε  Θεσσαλονίκη και Αθήνα σε συνεργασία με την Ένωση Ποντιακής Νεολαίας Αττικής (ΕΠΟΝΑ).

Τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας τιμά και φέτος ο Σύλλογος Ποντίων Μονάχου, με θεία λειτουργία και μνημόσυνο, ενώ θα υπάρξει και ομιλία του Σάββα Καλεντερίδη, για την "κατάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ο πόλεμος στην Ουκρανία και στη Γάζα!", την Κυριακή 19 Μαΐου 2024.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 109 χρόνων από τη Γενοκτονία των Αρμενίων, η ΕΡΤ3 παρουσιάζει, σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση, το ντοκιμαντέρ «Η Νέα Πατρίδα», ανήμερα της Ημέρας Μνήμης, την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 στις 23:00.