- Λεπτομέρειες
Του ΒΛΑΣΗ ΑΓΤΖΙΔΗ*
Στις 19 Μαΐου συμπληρώνονται 102 χρόνια, από τη στιγμή που ο Μουσταφά Κεμάλ Πασά, ο οποίος ονομάσθηκε Ατατούρκ, δηλαδή «Πατέρας των Τούρκων», αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα του Πόντου για να οργανώσει τον εθνικιστικό τουρκικό στρατό και να ολοκληρώσει τη γενοκτονία των Ελλήνων που είχαν αρχίσει οι Νεότουρκοι σύντροφοί του.
Περισσότερα: Η γενοκτονία στον Πόντο. Το ελληνικό ολοκαύτωμα
- Λεπτομέρειες
Στις 8 το βράδυ, την Τρίτη 18 Μαΐου 2021, οργανώνεται η συμβολική ένωση τριών μνημείων με κεριά:
Το Αρμενικό Μνημείο Χατσκάρ, ο ανδριάντας του Κολοκοτρώνη και η προτομή του Δημήτριου Υψηλάντη (πάρκο απέναντι από την ΧΑΝΘ, γωνία Τσιμισκή με Αγγελάκη, στη Θεσσαλονίκη).
Μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (Π.Ο.Π.Σ.) και της Αρμενικής Εθνικής Επιτροπής Ελλάδος αποτίουν φόρο τιμής στα θύματα Γενοκτονίας των Χριστιανικών Λαών της Ανατολής, και παράλληλα τιμούν τα 200 χρόνια από την ελληνική Επανάσταση του 1821.
- Λεπτομέρειες
Στην έκδοση ψηφίσματος προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, εν όψει της 19ης Μαΐου, οπότε τιμάται η Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Το ψήφισμα έχει ως εξής:
- Λεπτομέρειες
Για δεύτερη χρονιά ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου δια της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού, συμμετέχει στις επετειακές εκδηλώσεις μνήμης της 19η Μαΐου, τιμώντας την Γενοκτονία των 353.000 Ελλήνων του Πόντου, με δύο επικοινωνιακές δράσεις σύγχρονης τεχνολογίας, με στόχο την ένδειξη της αδιάλειπτης ιστορικής μνήμης των 102 χρόνων και την έκφραση στήριξης της συνεχιζόμενης διεκδίκησης για την αναγνώριση της.
Περισσότερα: Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου: «19Η ΜΑΪΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΜΝΗΜΗ - ΔΙΚΑΙΩΣΗ»
- Λεπτομέρειες
Εκδηλώσεις μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 16 Μαΐου 2021, από την Εύξεινο Λέσχη Ποντίων Νάουσας – Εθνική Βιβλιοθήκη Αργυρουπόλεως «Ο Κυριακίδης».
Περισσότερα: Νάουσα: Εκδηλώσεις μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Σελίδα 80 από 182



