Εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, διοργανώθηκε στον Άγιο Αθανάσιο Δράμας, με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίου Αθανασίου Δράμας «Η Βοϊράνη», την Κυριακή 15 Μαΐου 2022, με ομιλητή τον Τέλη Ραμφόπουλο και την Σοφία Σιμίκογλου, ενώ την εκδήλωση πλαισιώθηκε μουσικά, υπό τους ήχους της Βυζαντινής - Παραδοσιακής Χορωδίας Δοξάτου.

Με ομιλητή τον Βλάση Αγτζίδη Δρ. Νεότερης Ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συγγραφέα και θέμα «Η Μικρασιατική Καταστροφή και το Ποντιακό ζήτημα», θα πραγματοποιηθεί η διαδικτυακή διάλεξη του «Λαϊκού Πανεπιστημίου» της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης, την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022.

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΦΟΡΗΣ ΠΕΤΑΛΙΔΗΣ

Τελετή μνήμης για τους νεκρούς της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 5 Ιουνίου 2022, στο ακριτικό χωριό Ακρίτας του Κιλκίς, στη μνημείο που δημιούργησε η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης το 2008, σε ένα παραδοσιακό ακριτικό χωριό, το οποίο αποτελούσαν Έλληνες Πόντιοι από το Καρς του Καυκάσου, και τον Πόντο.

Η Ένωση Ποντίων Νέας Σμύρνης – Αγίου Δημητρίου – Παλαιού Φαλήρου «Η ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ», σε συνεργασία με τον δήμο Νέας Σμύρνης, άναψε τη φλόγα τη μνήμης, στο μνημείο της Γενοκτονίας Ποντιακού Ελληνισμού, στην ομώνυμη πλατεία, στην Άνω Νέα Σμύρνη.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με λαμπαδηδρομία από την είσοδο του συλλόγου και ακολούθησε Επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των αδικοχαμένων θυμάτων της γενοκτόνου κεμαλικής πολιτικής.

Τη μνήμη των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου τίμησε την Κυριακή 22 Μαΐου 2022 η συντεταγμένη πολιτεία της Πάτρας, με κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο του Μητροπολίτη Τραπεζούντας Χρύσανθο, στην Πλατεία Ποντιακού Ελληνισμού.